Statistické údaje o využívání Internetu


Od roku 2009 do roku 2017 probíhá průběžný statistický výzkum využívání webového prostředí českou populací. Cílem je mapovat oblibu tohoto informačního zdroje, přičemž výsledky průzkumu pak využívají firmy a státní instituce, které zaměřují tímto směrem pozornost, aby s koncovými klienty komunikovaly touto cestou efektivněji.
Toto oblíbené datové médium doslova hýbe světem a Česká republika není výjimkou. Zatímco byl v jeho začátcích spíš hračkou v rukách dospělých, v současné době se jedná o ekvivalent komunikace, který dopisní formu nahrazuje e-maily, datovými schránkami, webovými formuláři, e-shopy, a mnoho dalšími interaktivními službami.
hrnek za klávesnicí.jpg

Průzkum veřejného mínění nyní zveřejnil zajímavé údaje

·         K největšímu informačnímu zdroji je v České republice připojeno zhruba 7,8 milionu uživatelů.
·         Přibližně 6 milionů obyvatel Česka se připojuje k webu každý den.
·         Zhruba 4 miliony z nás využívá toto prostředí více než 8 hodin v průběhu týdne. 
·         Více než dva miliony osob jej používá více než 16 hodin týdně.
·         Připojujeme se k této celosvětové síti nejčastěji z práce, nebo ze školy. Z domova pouze sotva v jedné třetině případů.
·         Pro práci jej používá z domova zhruba 14 procent domácností.
·         Bezdrátové sítě využívá více než 65 procent připojených domácností.
·         4,5 milionu osob se připojuje k Internetu z mobilního zařízení, z toho je 1,3 milionu tabletů a 1,6 milionu chytrých telefonů.
·         Chytré televizory využívají pro připojení k pouze 3 procenta lidí, herní konzole pouze necelé 1 procento.
·         Ve věku od 10 do 27 let jsou mladí lidé k webové síti připojeni téměř všichni. Největší procento lidí, kteří Internet ke svému životu nepotřebují vůbec, je ve věku od 70 let. Pouze každý dvanáctý senior v tomto věku používá Internet.
odpolední čaj.jpg
·         Nejmenší návštěvnost webových stránek je vždy (paradoxně) o vánočních svátcích a na Silvestra. Největší bývá většinou při příležitosti konání významné sportovní akce, např. MS v ledním hokeji, Olympijské hry apod.
·         Nejvíce motoristických webů navštěvují muži většinou v dubnu.
·         Největší objem zájmu o péči o zdraví – návštěva serverů s touto tématikou – je většinou na jaře od března do května.